Senaste Inlägg

brighton

Okej, vi skulle ju åka en hel helg till brighton. På en liten semester, nu blev det inte riktigt som vi tänkt oss för att alla hostel var fullbokade. Vi hade inte heller någon lust att betala 800 kronor. Så vi tänkte att vi får väl helt enkelt sova i bilen. Sagt och gjort, när resten av svenska folket avnjöt ett vackert bröllop satte jag mig i bilen på väg till kusten, havet och brighton.

Vi kom fram vid 2 och åt lunch. Sedan trosade vi på stranden och åt glass och satt och pratade. Efter ett tag gick vi och bytte om och fixade oss för kvällen. Delade på en flaska vin och hade det trevligt. Vi åt 3rättersmiddag på en italiensk restaurang. Det var så himla gott. höll typ på att smälla av. Åt melon och parmaskinka. Sedan kyckling med paprika och gräddsås, och fruktsallad till efterrätt. Hur gått som helst. Vi satt och pratade och hade det supertrevligt i några timmar. Sedan drog vi till en pub där det var fullt med folk i vår ålder, brighton är ju känt för mycket party. Efter det drog vi vidare till Oceana, som tydligen är framröstat som englands bästa nattklubb. Den var skitstor med typ 5 olika klubbar på ett ställe. Bra musik och och sådär. Men jag tröttnade fort. Det var mest massa tjejer som hade möhippor och liknande. Det var minst 7 olika sällskap av sånt. Plus att det var lite tråkigt folk. Vi drog därfrån rätt tidigt.

Sedan kom helvetesnatten. Jag säger det bara en gång. SOV ALDRIG I EN BIL. I så fall ska det vara en stor bil. Jag fick panik för jag inte kundre röra mig. Trodde jag satt fast kunde inte andas. klaostrofobi. Skönt med täcke och kudde. Men klockan 5 hörde jag Josefin: jag vill åka hem nu. vilket vi också gjorde. 10 i 7 var jag utanför dörren. Men dom hade satt fast kedjan så jag fick vänta till 7 när dom ska väcka barnen för att bli insläppt. Sedan sov jag somnade jag som en stock. Jag minns att jag tänkte att sängen var sjukt skön, jag kunde till och med sträcka på benen!

Bilder kommer snart!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback