Senaste Inlägg

börjar bli sjuk

Har inte haft tid att skriva idag har haft fullt upp. Dagen började klockan halv 5 imorse då jag var tvungen att hjälpa Dolores. Det var helt okej för jag kände mig inte så trött då och jag behövdes bara i typ 15 minuter eller nått sånt. Det är här problemet börjar. Jag kan inte sova nu, jag är typ för vaken. Så jag kollar på ett halvt avsnitt Glee och somnar kanske halv 6 igen. Sedan ringde klockan halv 8 och då var det bara att gå upp.

Sedan hade jag och Dolores en disskussion om Spanien. Förut har hon sagt att vi ska till Madrid. Idag fick jag reda på att vi ska till en liten by som ligger 2 timmar från Madrid.?!?!? EEEh. det sa jag inte att jag ville följa med på. Sedan flög det ur henne att jag kanske skulle få dela rum med Nico 7 år och Ellie 10 år. SKOJAR HON? helt ärligt talat. Jag kan inte åka med som au pair till en liten by och dela rum men två skitungar. Så jag sa att jag helt ville ha ett eget rum för att jag annars inte skulle få någon egentid eller bara läsa på kvällen när jag ska sova och massa. Hon sa att hon förstod och skulle göra allt hon kunde för att jag skulle få sova i bäddsoffan i något litet vardagsrum i huset. Tack det duger. Men undrar vad hon tänkte från början seriöst. Kommer bli en jobbig vecka men för tänka att Johan kommer veckan efter:)

Sedan ringde jag pappa och klagade lite och fick sen halvspringa till skolan och ha engelska. Idag var det 2 nya au pairer där. En från ungern och en från frankrike. Men dom pratade ltie grötig engelska så får se hu mycket jag kommer umgås med dom. Sedan snabbt hem och äta lunch och mata bebisar med puré. Och nyss var jag på prommenad med dom små. Så himla skönt att gå i det här vårvädret faktiskt. jag glömde kameran men våren blommar på här borta. Påskliljor såg jag massor idag. Mycket fint.

Jag börjar bli sjuk också. Inte lika roligt. Barnen har ju hostat i några dagar och nu känner jag att det börjar ömma och värma i halsen och hostar lite grann. jag har ju mått så bra hela tiden här och jag hatar att vara sjuk. Blää! Om en halvtimme kommer det hit någon som ska se så att bebisarna och Dollan mår bra och då får jag ledigt en timme vilket är underbart. Ska bara lägga mig ner i sängen tror jag eller kolla på datan här nere. Dte beror på vart dom ska sitta. Sorry för långt inlägg men så blev det. 
 

1 Kommentarer

Postat av: mamma den 2010-03-03 @ 16:12:25

Hej, hoppas att du inte blir sjuk, du får gurgla dig i lite saltvatten så kanske halsen känns bättre.

hoppas det löser sig med Spanien, du får be om extra ledigt när Johan kommer det kan de nog inte neka.

Längtar till våren låter härligt att få gå på promenad och se alla vårtecken. må så gott, Puss o kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback