Senaste Inlägg

puré

Nu har vi ätit lunch och Dolores ska snart åka på mammaklubb och det betyder = friiitiiid. Hon kommer inte hem föränn kvart i 6. Wohoo! Och det enda jag måste göra medans hon är borta är lite puré vilket skulle ta en halvtimme. men maskinen kör ju sig själv så jag kan ju kolla på Glee eller nått då. Ska se dom första avsnitten tror aldrig att jag såg dom?


Jag ska göra morotspuré och någon annan rotfruk som jag inte minns namnet på på svenska. Har aldrig ätit det så. En vit morot i alla fall. har namnet på tungan men kommer inte på. faktiskt.

2 Kommentarer

Postat av: palsernacka? den 2010-03-01 @ 16:44:39

Postat av: Barbro Mellgren den 2010-03-01 @ 16:56:39

Hej Stina!

Jag tror det är palsternackor du blandar med morötterna, det får svenska bebisar också. Palsternacka heter parsnip på engelska, både gott och nyttigt eller hur?

Det tar lite tid innan man känner sig hemma i en annan familj, men snart kommer du att göra det. Jag hoppas verkligen att du kommer att trivas i England. Du kommer att lära dig tänka på engelska efter ett tag, det är inte dumt inför framtiden!!



Sköt om dig och må så gott! gamla moster Barbro


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback